lördag 28 november 2009

Snart ska jag börja

Idag ska jag dammsuga och torka golv.
Sedan ska jag byta gardiner och ställa fram adventsstakarna.
Lite julklappsinköp måste också hinnas med.

Jag vet, det låter verkligen inte som jag.
Eller jo, att planera så här, men inte att genomföra det.

Om man lördag efter lördag år ut och år in vaknar och spritter av glädje över alla nyttiga saker man ska få gjorda under dagen,
om man varenda lördagmorgon älskar att lista dessa sysslor och (i fantasin) se det vackra välstädade hemmet framför sig,
bara för att sedan varenda lördagkväll inse att det sket sig;

är man då en fantastisk optimist eller bara plain korkad?

12 kommentarer:

Maj Korner sa...

Jag tror det beror på kort minne!

Gafflan sa...

Inte korkad, optimist kanske. Du är i alla fall väldigt lik mig. I huvudet har jag en massa saker som ska göras...utförandet inte alltid 100%. Skönt att det finns andra kvinnor som är som mig!
Ha en bra dag!

Agneta sa...

Helt klart optimist. Inte korkad.
Jag känner nämligen igen mig, så väl!
Alla dessa listor jag skrivit, alla dessa vackra bilder jag sett i mitt huvud, alla föreställningar om hur fint och bra det ska bli hemma... Suck.

Osloskånskan sa...

En god mix av bägge kanske....?

Ulrika sa...

Inget av det.
Jag är nämligen exakt likadan.
Och jag är i det närmaste perfekt.

Jag tror att du har stora planer men sen Omedvetet låter planerna skita sig så att du upplevs som mer normal och inte så perfekt *intalar mig*

Så tror jag att det är iaf.
Vill tro iaf.


Eller nåt!
;)

nillas liv på pinnen sa...

Maj: Ja, kort minne har jag. Definitivt. Men jag brukar minnas på kvällen vad jag hade tänkt på morgonen. Måste göra något åt det. Börja knarka kanske?

Gafflan: Önskar bara att jag inte kände mig så misslyckad varje gång jag...misslyckas.

Stortosmått: Men du har ju ett vackert hem! Har jag sett ju!

Osloskånskad: Hm, du tänker fantastiskt korkad?

Ulrika: Ja, men så är det förstås! Om jag verkligen var mig själv till fullo så skulle ju folk hata mig för att jag var så jag (=perfekt).

Osloskånskan sa...

Bara sådär lite lagom, så det bara blir kul liksom! Jag är MYCKET korkad, jämt! (vad sa jag nu egentligen? att jag var kul jämt?)

nillas liv på pinnen sa...

Osloskånskan: Vi får väl trösta oss med det.
Att vi är kul, alltså. Och att alla okorkade människor är tråkiga.

Osloskånskan sa...

Jupp.

anne sa...

Ptja...Du är väl som jag misstänker jag! :)

Jag gillar dina motton! Vet inte vilken som är bäst! Antagligen båda. :)

Lillian sa...

Jag röstar för att du är optimist! *Otroligt säker*

Knaada sa...

Jag tänkte säga något snällt, men så ändrade jag mig, plain korkad är man :) Åtminstone är det vad jag kallar mig själv varje kväll jag går till sängs och undrar var hela dagen tog vägen...