torsdag 26 november 2009

Förtydligande

När jag igår skrev mitt inlägg misstänkte jag att alla under 45 skulle virra omkring i landet-utan-insikt-om-åldrandets-villkor och så blev det också.

Här kommer nu ett förtydligande till alla dessa ungdomar:

När man blir lite äldre (än 45) ökar skäggväxten.
Dessa nytillkomna strån är av naturen ganska små och inte stora som tallkvistar. Alltså använder man lämpligen en liten pincett för att ta bort dem, och inte en tång från verktygslådan. För att åstadkomma detta pillgöra måste man komma väldigt nära med synen (den man ser med).
Om man är långsynt kan man inte komma nära med synen för då blir det suddigt.

Prova nu att ställa er minst en halvmeter från spegeln och rycka ut ett speciellt, på förhand bestämt, näshår (eftersom ni kanske ännu inte har någon skäggväxt?) så förstår ni vad jag menar. *learning by failing*

Lycka till.

14 kommentarer:

Gafflan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gafflan sa...

Jag tog bort en kommentar för jag "snurrade" till det lite. "Alzheimers light" troligtvis. Progressiva glasögon är bra för jag kunde plötsligt SE på nära håll. Mindre bra att köra bil med. Jag glömmer bort att vrida huvudet åt det håll jag ska titta och då är ju hela världen suddig. Så för att plocka hår på icke önskvärd plats är dom toppen. Funkar även bra att läsa med, jädrans bra att läsa med, faktiskt. ;)

♥ Carina ♥ sa...

Jag tackar och bockar!! Ungdom om man är under 45, det var det bästa jag hört på länge :)
Kram snälla du.

Agneta sa...

På tok för ung.
Och näshår? Vafalls?
Jag har inte ett hårstrå som inte sitter där det ska! (eller var det ett önsketänkande...?) *rynkar de buskiga ögonbrynen*

Ulrika sa...

Precis, snacka om perfekt inlägg.

Jag tittar noga och sen känner jag mig fram ;)
Och missar i regel.

Sen har jag ett hår under hakan som brukar växa sig långt, och det luriga är att den gör det i smyg.

Hips vips är det bara där. Två cm långt och viftar glatt i vinddragen....

GladaKatarina sa...

Har noterat detta i ett års tid, är 40. Har väl alltid varit före min tid. ;-)

Eva sa...

Vad glad och fnissig jag blir när jag läser dina inlägg!!

stina som flyttar.... sa...

Fy fabian vad jag kännder mig UNG nu !!...ler stort =D

Tack du har räddat min helg.

Fast hos vissa (nämner inte vem)??? kommer dessa realiteter lite tidigare, iaf smygandes..

Kram och trevlig helg

Tonårssljuv, välbevarad och ovetande sa...

Fattar ingenting bah. Ä typ bara fetsnygg av naturen och typ ser skitbra och så va. Typ har aldrig ägt en pincett och måste googla på långsynthet.

Yvonne sa...

Nästrimmer kanske vore bra på insidan och en rakhyvel på utsidan! Fniss.

Kram!

Anna sa...

Äsch, såg du inte på "Skavlan" igår. Vi över 45 kan nu benämna oss som pumor. Eller vänta lite nu, det kanske var kvinnor över 45 utan män som söker yngre män det gällde.

Äsch, vi är de vi är. Oavsett hårväxt och lite kärlekshandtag här och var. Jag känner mig betydligt bekvämare med mig och min kropp idag, än jag gjorde som 20-åring. Puma eller ej... ;)

nillas liv på pinnen sa...

Gafflan: Det verkar inte bättre än att jag måste skaffa såna där glasögon som min farmor och farfar hade. Känns kritiskt.

Carina: Klart du är ungdom om du är under 45. Vetenskapligt belagt.

Stortosmått: Snart kommer nog ett piller som gör att man tappar all hårväxt. Utom den på huvudet.

Ulrika: Ja, dom ja. Man får sveda bort dem med en tändsticka.

Gladan: Hårstråna har ju varit med ett tag, men inte långsyntheten (hos mig alltså).

Ystrasystra: Hm, du känner alltså igen dig. Och hör till den äldre skaran.

Stina: Kul att jag kan rädda din helg när jag inte kan rädda min egen...

Tonåringen: Jo, jag vet. Har ju träffat dig IRL. Men jag vet att det också kan vara jobbigt att ständigt bli uppmärksammad för att man är snygg. Så jag lider lite med dig.

Yvonne: Ha, gäller bara att man träffar rätt då så att inte näsvingarna stryker med! =)

Anna: Puma...? Nja, well, hm...känner mig inte riktigt som en sån. Mer som en flodhäst om vi ska hålla oss till djurliknelser.

Anna sa...

Flodhäst eller puma. Same shit. Bara vi själva tycker att vi duger som vi är... ;) Kram!

nillas liv på pinnen sa...

Anna: Nja, det är väl heller inte fallet... Fast jag ligger ju och tränar på det bortemellan.