tisdag 10 november 2009

Nä, det funkar inte.

Positivt tänkande ska ju vara rena laxermedlet för lyckohormoner som ni kanske hört. (Kay Pollack, Mia Törnblad (blom?) m fl, ni vet.)

Som av en händelse kom jag att ägna mig åt positivt tänkande på väg hem från jobbet idag.
Utan att ens veta om det, minsann.
Och det måste väl ändå vara bästa sortens positiva tänkande; det som kommer spontant och naturligt, eller hur?

Jag fick för mig att det var onsdag och att jag skulle titta på Bonde söker Fru ikväll.
Jättemycket tänkte jag på bönderna och deras kärleksäventyr i den lantliga sommargrönskan.
(Alltmedan jag kämpade mig framåt på min 0-växlade cykel med matkassar högt och lågt.)
Jag tänkte också en del på det faktum att det bara var två dagar kvar till fredag. Yey.

Men vad fick jag för det???
En fet besvikelse när jag insåg fakta.

23 kommentarer:

pillan sa...

men guu vad dumt det blev då..
du skulle tänkt ...att ÅH imorgon får jag se bonde söker fru..

tänk om alls
fattar du ?

kram

Singelmamman sa...

Äh, man måste inte tänka positivt varje dag. Och mina svackor är lika djupa som Mount Everest är högt. Det positiva i det är att i längden är det så tråkigt, och då vänder det. *Jippi och tummarna upp*

Jenny Bergvall sa...

Har också, stundtals, trott att det var Onsdag idag. Hmm.. besvärligt!

Agneta sa...

Åh, det är grymt när man inser att det är fel dag.
Jag har tyckt att det känts som torsdag eller möjligtvis onsdag idag, men absolut inte tisdag! Det kan inte vara tisdag idag, det måste vara onsdag....
Herregudihimlen vad denna vecka segar sig fram.
*jättejättenegativ*

Oj, det var inte meningen att ta ut mitt dåliga tisdagshumör på dig. Förlåt...

Osloskånskan sa...

Så taskigt...

Kommandoran sa...

Jag vidhåller benhårt att det är roligare med negativa människor, särskilt när de skriver :)

grynet sa...

Tja, va ska man säga!?
Shit happens liksom.
Men du - kör en repris imorgon (förutom tunga matkassar på styret).

Anonym sa...

Idag är det Onsdag!

Jag har inte sett denna omgången av "Bonde söker fru". Har jag missat något nu, eller...

Agneta sa...

Idag är det onsdag igen. Skillnaden är att ikväll sänds Bonde.

Cina sa...

Men idag är det bara två dagar kvar till fredag och bönderna pussas på tv i kväll!
Du kunde ju skrattat åt "Christine" igår kväll! Fast det kanske du gjorde!?

Ironia sa...

Nilla, nu får du inte börja hängè dig med allt för mycket positivt tänkande...det kan vara skadligt för ens världsbild;)

Camilla sa...

Ikväll får du se "Bonde söker fru".
Hoppas denna onsdag blev bättre än onsdagen igår :)
Ha det bra och kram på dig!

cat sa...

Idag är det onsdag:) Tror att man måste vara en viss personlighetstyp för att kunna ta till sig det där med positivt tänkande fullt ut. (Jag är inte en sådan personlighet)

♥ Carina ♥ sa...

Men i dag är den ju här din efterlängtade onsdag. Eller du kanske har torsdag i dag??
Kram

Anna sa...

Åh, fy så tjaskigt att det inte fungerade, när du verkligen kämpade så med det positiva tänkandet.

Men du, idag är det onsdag! Två dagar kvar till fredag!

/Anna

Annika sa...

Onsdag.
En av de få dagar i min vecka som gör att jag vet vad det är för dag över huvud taget.
Samt har en yttepytteliten koll på resten.
Fast bara när vi kör trav på en onsdag.
Vilket vi gör 1-2 ggr i månaden.

Övriga tiden är jag lika (o)lyckligt ovetandes som du är.

grynet sa...

...men du har fått en award!!!

Madlar sa...

Vadå bonde? När det finns doktor House o dessutom på tisdag!

Stattinskan sa...

Men nu fick du ju liksom två onsdagar den här veckan ... inte fy skam ;-D Kram

Realisten sa...

Har jag inte alltid sagt att man ska tänka realistiskt istället för positivt?

nillas liv på pinnen sa...

Pillan: Nej. Jag fattar inte.

Singelmamman: Just det! Det vänder av sig självt när det är så jävligt att det inte kan bli sämre. Det känner jag igen.

Jenny: Hej på dig! Det måste vara något förstadie till senilitet helt enkelt.

Stortosmått: Gör det du. Vi kan ta ut det på varandra. Kan knappast bli sämre ändå.

Osloskånskan: Fniss. Ja, eller hur!? =)

Kommandoran: Allt är bättre än tvångsmässigt positiva människor. Allt.

Grynet. Jo, men det var inte samma känsla idag...=/

annabellan: Vet jag inte direkt om jag kan säga förstås... Men bättre än att sitta i soffan och stirra på ingenting.

Stortosmått: Thanks for the information.

Cina: Klart att jag skrattade åt Christine igårkväll! Ett riktigt roligt avsnitt var det, men det är dom alla iofs.

Ironia: Don't you worry! 90% negativism och 10% likgiltighet.

Camilla: Något bättre. Men det går trögt hos bönderna måste jag säga...

Cat:Neither am I! Jag är en sån som är allergisk mot för mycket positivitet.

Carina: Snart har jag torsdag eftersom jag har svårt att slita mig från datorn och gå och lägga mig =O

Anna: Två dagar kvar till fredag! =D

Annika: Låter lite skönt måste jag säga. Även om jag skulle sakna fredagkvällarna om jag inte visste var de var någonstans!

Grynet: Tack snälla du! =)
Jag tycker heller inte om färggranna kläder...

Madlar: House? And that is?

Stattinskan: Eh, nej, det skulle jag inte vilja påstå. En och en halv tops.

Realisten: Jag är lyckligast när jag inte tänker alls!

Stattinskan sa...

Gomorron från ett kallt Skåneland :-) Kramar

Ulrika sa...

Men nu är du ju i fas igen. Och det är bara EN dag till fredag (kollar kalendern), jo EN dag!

Antar att stor glädje bryter fram hos en Nilla då!