torsdag 19 november 2009

Drömmen om Youtubefilmen

När jag surfar runt på diverse bloggar där ute (där ni är) så blir jag så avundsjuk på alla som lägger ut bilder sådär till synes utan minsta besvär. För att inte tala om alla som lägger ut egna och andras Youtubefilmer som om det vore en piece of cake.

Jag har i och för sig kunnat det där med att lägga ut egna bilder en gång. Eller två gånger tror jag till och med. Det var i båda fallen efter att en av mina tålmodiga döttrar noga gått igenom med mig hur man gör.

Men, som ni vet, för att behålla den sortens praktiska kunskap behöver man träna genom att göra det igen och igen. Och det är där det går åt helvete.

Digitalkameran som jag köpte någon gång i våras för att kunna fylla bloggen med vackra bilder (och med vilken man dessutom kan filma!) har dessutom slut på batteri, så först skulle jag behöva ta reda på hur jag laddar den. Och då måste jag rodda i alla sladdar som följde med vid köpet vilket är obehagligt när man har något som skulle kunna klassificeras som sladdfobi.

Men om jag en vacker dag klarar av det så ska jag lägga ut en film på mig själv där jag cyklar till jobbet, tittar på TV, äter godis och bloggar. Den är väl värd att vänta på?

18 kommentarer:

Agneta sa...

Nej, jag vill inte vänta! Jag vill se den filmen nu! Eller i helgen!
Helgen, då hinner du lära dig!

mockapocka sa...

Håller med SoS. Väntar tålmodigt några timmar till.

Singelmamman sa...

Filmen nu! *kräver*

Maj Korner sa...

Nilla!

Klapp, klapp, klapp!

Nilla!

Klapp, klapp, klapp!!

Annica sa...

Skulle vara kul att se. Men din blogg är väl värd att läsa ändå.

Osloskånskan sa...

Speciellt den med godisätning.
NU!NUNUNUUUU!!!

Gafflan sa...

Jag ser fram emot den filmen. ;)

Mika sa...

Vad är det med lärare och teknik?

Jag har aldrig haft en lärare som vet hur en video fungerar... ;)

Ser fram emot filmen jag med!

Kram
mika

Camilla sa...

Om jag kunde förklara så skulle jag göra det.
Men ska sanningen fram så vet bara hur jag gör för David och tjejerna har visat mig.
Och varje gång jag klarar det blir jag så stolt och glad över mig själv.
Jag önskar dig en underbar dag.
Kram på dig!

Ulrika sa...

Åh, en cliffhanger som det verkar heta på morgonteven..

Jag har lärt mig det där med bilder men jag lägger ut få iaf.
Det där med film likadant.

Så be dottern om en ny kurs, skriv upp allt så du har en lathund och ladda upp.
Nu helst!
;)

stina sa...

Näpp!!....du får gärna skippa godisdelen, den behövs inte ....det är förlegat för läääänge sedan.

Men gärna cykelturen, jag har ju själv sån "tur" när jag sitter på tvåhjulingen = ramlar för minsta lilla grej som hamnar under och varför är en gåta ???

Ja, vad ska jag säga man är kanske data nördar på olika sätt...*skratt* ;)
Men det vore jätte trevlig om dina döttrar ville ta sig tiden (igen) att visa dig så man kan få se lite bilder ifrån ditt härliga liv !!

Jag har tid att vänta.....väntar tålmodigt....Har jag nämt att tålamod inte är min grej ?!

Som sagt, du har ju hela helgen på dig !!!

Trevlig helg på dig/Stina

P.s nu ser jag faktiskt fram emot Måndag =))))

Madlar sa...

Jag väntar gärna, vill uppleva gemenskap med ännu en kvinna som har ett lika rafflande o spektakulärt vardagsliv som jag själv ;)

Magica de Hex sa...

Den som väntar på något gott ...

Agneta sa...

Hahahaha! Skrattar åt Mikas kommentar! *känner igen*


Oj. Förlåt.

Eva sa...

Kunde JAG lära mig så kan du också! Inte för att jag saknar bilder och filmer på din utmärkta blogg, men om du känner att det är ett problem för dig så ser jag GÄRNA en film med dig är du käkar godis!!

Ps. Min pappa var lärare och hade tummen mitt i pannan - han lärde sig aldrig hur videos, mobiltelefoner eller datorer funkade....

Yvonne sa...

Be maken fixa kameran, vet ja!
Så slipper du krångla!
Kan inte han?
Be grannen! =)

Kram!

nillas liv på pinnen sa...

SoS, Mp, Sm, MK, Os, Gf, Ul, St, Md, MdH, Ys:
Aldrig hade jag väl kunnat drömma om att intresset för min film skulle vara så stort! Jag som inte ens skrivitnågot manus ännu... Inte för att det kommer bli just något prat i filmen men man behöver ju förbereda scenerna lite och så. Man kan t ex rita upp dem.
Och så behöver jag lite sponsorer.

Annica: Tack! Jag tar det där som en komplimang.

Mika: Men hörredudu! Jag kan faktiskt använda videos, men vad har jag för det??? Nej, just det.
Och för övrigt: Vad tror du elever är till för? Va? Va? (Denna kommentar var även till SoS)

Camilla: Mina hjälper också till om jag frågar. Men jag är för lat, tror jag.

Yvonne: Nja, jag är nog inte tillräckligt intresserad av att lära mig tror jag...

GladaKatarina sa...

Helgkurs i Skåne? ;-)