måndag 30 november 2009

Mitt liv i punktform

Jag har utmanats av Cina att berätta tio intressanta saker om sig själv. Tack Cina! Det är tur att jag är så pass intressant som jag är *hrmpf host*.

1. Jag älskar ordböcker av alla de slag: Vanliga ordlistor, synonymer, antonymer, idiomatiska uttryck, ordspråk...you name it. De ska vara på svenska, engelska, tyska, spanska, franska, latin, italienska eller något annat hyfsat begripligt språk. Kan sitta och läsa i timmar!

2. Jag avskyr glasspinnar. Själva pinnen alltså, som väl alla förstår. Glass är ju gott.

3. Under mina 25 år som mamma har jag regelbundet stulit godis ur mina barns godispåsar. Till mitt försvar har jag haft tre ursäkter: 1) De kommer inte märka något eftersom jag köpte så mycket åt dem. 2) Godis är inte nyttigt för dem så jag gör dem egentligen en tjänst. 3) De verkar inte tycka så mycket om det här godiset...annars hade de väl redan ätit upp det?

4. Jag är överhuvudtaget ganska bra på att ljuga. Använder dock denna talang mest bara av praktiska skäl. Som när jag måste redogöra för ett händelseförlopp som är långt och omständigt t ex. Då ändrar jag lite så det går fortare att berätta. A win-win situation. Men på min blogg håller jag mig förstås alltid strikt till sanningen. *ler fromt som en nunna*

5. Jag har bara udda tekoppar i mitt skåp. Under många år hade jag komplex för det och tyckte det var lite pinsamt när jag dukade fram dem. Men inte längre. Äldsta koppen är den enda kvarvarande av de sex jag köpte när jag flyttade hemifrån. En annan av kopparna fick min mellandotter av min mamma när hon fyllde två år eftersom hon önskade sig "en blommig mugg" av mormor. En CAFFÉ NERO kopp tog min äldsta dotter med sig hem till mig från London där hon en period jobbade på det cafeét. Mr Fit, står det på en av mina favoritmuggar. Den är min makes, men allt hans är ju mitt. Och så vidare. Varje mugg har sin egen historia.

6. Jag har varit på ett bröllop där brudgummen på nattkröken stötte på en av de kvinnliga gästerna. Det var inte vackert.

7. Jag är treo-missbrukare. Detta kan eventuellt komma som en överraskning eftersom jag, sist jag skrev om det, uttryckte något i stil med: Nu är det slut på treomissbruket! Eller: Nu har jag tagit min sista treo! Det hade jag inte.

8. Jag önskar mig en ny dator i julklapp.

9. Jag tål inte tvångsmässigt positiva människor. Livet består av både gråt och skratt, förtvivlan och lycka. Åtminstone mitt liv. (Åh, fan ta den som försöker ta det ifrån mig!)

10. Jag har en man, tre döttrar, två hundar och en blogg. Men det visste ni kanske redan...=)



22 kommentarer:

Camilla sa...

Kul!
Då vet man lite mer om dig :)
Ha det bra och kram på dig!

♥ Carina ♥ sa...

Haha, här får man alltid dra på smilbanden när man kikar in :) Du har en underbar blogg!
Kramen

anne sa...

Jag brukar läsa telefonkataloger, platsar det i ordbokskategorin?

Jag räddar också våra barn från godiseländet.

Jag ljuger som en häst travar. Eller bättrar på historier. Kollegan kallar mig Fru Münschausen!!!

Vi har en del gemensamt!:)

MissC sa...

Kul punkter :) Påminner mig om att jag ju också har fått denna å inte gjort listan.. :( Ska ta tag i det ngn dag ;)

Mest chokad blev jag över bröllopet!! Stackars bruden.. Eller, det kanske var tur eller..!? Äsch jag vet inte. Hur slutade det??

Coolt med olika temuggar *gillar*

mockapocka sa...

Usch, den där brudgummen...
Men du måste sluta med treo! Det är inte bra för...*försöker komma ihåg*...blodkärlen eller nåt (någonting med blodet iaf). Ta nåt annat. Ibumetin, kaffe eller knark. Sluta med treo.

nillas liv på pinnen sa...

Camilla: Ja, nästan allt. Finns inte mycket kvar liksom.

Carina: Åh, tack snälla du! =D

anne: Verkar som att vi har en del gemensamt, ja. =)

MissC: Det slutade olyckligt; de är fortfarande gifta. Ser fram emot din lista!

Mocka: Jag googlade på treobiverkningar häromdagen och jag fick bara upp positiva sådana. Minskar risken för blodpropp t ex, eftersom det är blodförtunnande.
Men jag vet. Och jag har ju ambitionen att sluta. Ju.

Osloskånskan sa...

Tvåan och trean känns obehagligt bekant ut...

Realisten sa...

Jag bara älskar punkt nio!

Yvonne sa...

Ja, alltid lär man sig något nytt om sina vänner! =)

Kram!

Singelmamman sa...

4:an och 9:an, samma här. Men godiset hinner jag aldrig ta, mina barn äter upp mitt.

Cicki sa...

Femman lät väldigt trevlig. En massa udda tekoppar är ju trendigt som attan. Den där brudgummen fick mig att rysa. Dessutom att de fortfarande är gifta. Är bruden blind eller väldigt överseende.

grynet sa...

Va härligt, då kan vi starta Udda Tekoppars Klubb. Det verkar finnas många av oss. Jag letar ständigt efter "den perfekta tekoppen".

Mika sa...

Jag vill oxå veta mer om brudgummen... hur gick det???

Förövrigt:
OH MY GOD!!! Jag har hittat en likasinnad!!! Äntligen kan jag ta en godis utan att tänka att jag är den sämsta mamman i universum! För nu vet jag att jag inte ligger på den platsen ensam! (jaja... jag vet! Det finns betydligt sämre saker man kan göra mot sina barn...)

Kram
Mika

Magica de Hex sa...

Trevlig läsning detta! Jag undrar om jag någonsin blir ombedd att berätta mer om mig själv eller om jag egentligen borde lägga ner detta fåniga bloggande ...

Speja sa...

Dina inlägg är alltid kul att läsa och detta var extra intressant. Tack för denna djuplodande presentation av dig själv!

Camilla sa...

Tack för denna roliga och informationsrika punkt lista.
Jag sällar mig oxå till mammorna som räddar barnen från för mycket godis :)
Hur kan det bli så mycket i påsen egentligen?
För mina barn skottar då inte i godiset själva...mamma övervakar ju det hela så det inte ska bli.....för mycket!

Skogshuldran Titti sa...

Så ointressant MITT liv blev nu då...

nillas liv på pinnen sa...

Osloskånskan: Tänkte väl att jag inte var ensam om mina avvarter! =)

Realisten: =)

Yvonne: Mycket kufiskt finns det här när jag tänker efter lite!

Singelmamman: Haha, att det finns fler än jag är ju intressant.

Cicki: Blind och överseende, tror jag.

Grynet: Det letandet har jag gett upp. Skulle inte få plats med den i skåpet.

Mika: Egentligen gör vi ju dem en tjänst, yea.

Magica de Hex: Härmed utmanar jag dig! Tio saker, tack. =)

Speja: Vassego.

Camilla: Klart att man måste se till att det blir tillräckligt. Goes without saying. Kul att du tittade in!

Titti: Kan jag INTE tänka mig!

Fanny sa...

jag hoppas bara brudgummen inte var pappa... skulle inte forvana mig iof eftersom ja inser hur naiv du maste vara om du verkligen tror pa att "1) De kommer inte märka något eftersom jag köpte så mycket åt dem. " keeep on dreaming, ditt oskyldiga "jaaaaaaaaaaaaaaaag?" nar man frgar varfor du attit upp godiset ar ocksa lika overtygande som ellen nar hon forsoker sig pa sina hundogon for att komma undan.. suck suck.

Ulrika sa...

Intressant, särskilt om positiva människor.
Där är jag likadan, jag blir misstänksam när jag möter superglada människor.
Vad döljer dom?
Massmord och syndiga tankar kanske, vad vet jag?

Cina sa...

Jag tar en paus i allt kalasandet och susar in till dig! Det var spännande att få veta mer om dig! Udda tekoppar, det är ju snyggt ju!
Ha det!

Kommandoran sa...

Jag skulle vilja läsa lite utförligare inlägg om vissa punkter, t ex bröllopet. Och det där med glasspinnar...voffar då då?

Okej?